han-yvonne-spanje-portugal.reismee.nl

Spanje/ Portugal dag 3

11-08-2016

Vertrokken vanuit Madrid, naar Avilla. Een mooi oud stadje met een stadsmuur die helemaal in tact was. De muur heeft 88 torens. Avilla is de hoogst gelegen stad van Spanje op 1130 meter. Vanaf de bus weer met een roltrap omhoog naar t oude centrum. We hebben zelf rondgewandeld en lekker koffie gedronken. Bij een bakkertje wat broodjes gekocht en op een bankje opgegeten. S'middags rijden we door naar Salamanca. Een universiteitsstad waar per jaar heel veel binnen en buitenlandse studenten komen. Salamanca is een prachtige stad uit de tijd van de Renaissance en staat vermeld op de wereld erfgoedlijst van Unesco. We hebben de oorspronkelijke universiteit bezocht, wat nu als museum fungeert. Een mooi oud gebouw, waar zelfs nog schoolbanken staan uit 1600. De enorme kathedraal is echt de moeite waard om te bekijken. Het is een dubbele kathedraal omdat de oude te klein werd en er een stuk aangebouwd is. Op t hele grote Plaza Mayor (stadsplein) hebben we lekker in de schaduw wat gedronken en een ijsje gegeten. Elke stad of stadje heeft een Plaza Mayor. We hebben nog wat rondgelopen en foto's gemaakt totdat we weer moetsen verzemalen bij de bus. Salamanca is een prachtige historische stad!

Thea

Wat 'n leuke plaatsen hebben jullie bezocht! Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's ????
Veel plezier en ik geniet mee ????

Thea

????? had dus een lachende smiley moeten zijn :-)

Rinse en Henny

Jullie hebben al weer heel veel gezien zie ik alweer en straks weer een mooi boek

Wibbina

Prachtig Yvonne! Bedankt!