han-yvonne-spanje-portugal.reismee.nl

Spanje/ Portugal dag 1

09-08-2016

Gisteravond zijn we met Menno en Inge naar Badhoevedorp gereden, waar we in t Dorint hotel hebben overnacht, zodat we niet vandaag nog naar Schiphol hoefden te rijden. De controles vielen erg mee. Er waren marechaussee's aanwezig, maar op zich duurde t niet lang. We moesten lang wachten op de KLM, voordat we toestemming kregen de koffers zelf in te checken. We waren om 04.10 uur op Schiphol en de KLM was er pas om 05.00 uur. De vlucht was om 07.00 uur. Na een voorspoedige vlucht waren we om 09.15 al in Madrid. Daar werden we leuk ontvangen door onze reisleidster Nicole. Een spontane meid, die al 20 jaar in t vak zit en die erg gedreven is om het ons allemaal naar de zin te maken. We zijn met 23 man. Vanaf t vliegveld zijn we direct aan de citytour door Madrid begonnen. Een moderne stad met een oude kern. Hoeverder we naar t oude centrum kwamen hoe interessanter wij t vonden. Onderweg zijn we gestopt bij een stierenvechtersarena uit 1928, in Moorse stijl, voor een fotostop. Een erg mooi gebouw. Er zijn veel pleinen (rotondes) met grote beelden, met of zonder fontein. In een park stond het beeld van Cervantes; dit was een beroemde schrijver in Spanje. Daar stond ook een beeld van Don Quichot te paard en zijn hulpje Sancho Panchez op een ezel. Verder hebben we nog het voetbalstadion van Real Madrid aan de buitenkant bekeken. Hierna hebben we vrije tijd gekregen om zelf door de stad te lopen en te lunchen. We hebben door de straatjes gedwaald en op t Plaza Mayor rondgelopen. Een heel groot plein omgeven door gebouwen. Later terug gelopen naar t punt waar we uit t ondergrondse busstation kwamen. Dat is naast t koninklijk paleis. Dit hebben we van buiten bekeken en zijn in de stadstuin in de schaduw gaan zitten om bij te komen van de wandeling, t was erg warm, en te wachten tot de bus weer kwam om ons op te halen. Uiteindelijk aangekomen in ons hotel waar we twee nachten verblijven. S'avonds een enorme onweersbui. Om 20.00 gegeten in t hotel, en hierna nog gezellig wat gedronken met z'n vieren bij ons op de kamer. Op tijd naar bed want om 06.20 gaat de wekker weer voor de volgende trip!

Thea

Wat hebben jullie op zo'n eerste dag al veel gezien! Leuk hoor!

Wibbina

Veel plezier!! Xx

Henny en Rinse

Wat doen jullie een hoop dingen heel erg leuk