han-yvonne-spanje-portugal.reismee.nl

Spanje/ Portugal dag 6 en 7

14-08-2016 en 15-08-2016

Vandaag zijn we in Portugal aangekomen. Eerst het plaatsje Elvas bezocht, waar een groot verdedigingswerk te zien was en een aquaduct. Ook nog een mooie kerk bekeken. Onderweg zien we de marmergroeven, waar de streek om bekend staat. Verder naar t plaatsje Estremoz. Een prachtig plaatsje met een kasteel. Het heeft een boven- en een onderstad, dat wil zeggen een oud en een nieuwer gedeelte. Dat betekende een flinke klim naar boven naar t oude deel. Hier hadden ze n.l. geen roltrap ;-). Hierna reden we naar Evora. Ook weer een heel mooi stadje. We overnachten hier. Het hotel heeft een fijn zwembad, wat heerlijk is na een drukke warme dag. De volgende morgen starten we vanuit t hotel met een wandeltocht. De koffers gaan in de bus, die we na de middag pas weer terug zien. Tijdens de wandeltocht zien we t koninklijk paleis. We bekijken alleen de buitenkant. Hierna bezoeken we de kathedraal van Evora. Prachtig om te zien! Een heel andere bouwstijl dan wij gewend zijn. Allemaal aparte nissen waar in iedere nis een andere heilige was afgebeeld, met beelden en schilderijen. Er is enorm veel bladgoud gebruikt, dat vroeger uit Zuid Amerika is gehaald. Een apart onderdeel van de kathedraal is de bottenkerk. Deze kerk is opgemetseld uit schedels en andere botten van 5000 mensenlijke skeletten. Door t ruimen van t kerkhof, waren ze daaraan aangekomen. Zeer indrukwekkend en een beetje luguber. Er was daar ook nog een museum met kerststallen uit de hele wereld, van een verzamelaar en een museum met goud en zilverwerk, kleding en schilderijen. Als afsluiting nog een andere kerk bezocht, en een romeinse tempel bekeken. Na een kop koffie en een broodje, weer terug naar t hotel gewandeld, waar onze bus klaar stond voor het vertrek naar Lissabon. In Lissabon aangekomen hebben we een brug over de Taag bekeken. Deze lijkt erg veel op de brug van San Francisco. T is de langste brug van Europa. Bij de brug staat een enorm beeld van Jezus van 110 meter hoog. Dit heeft erg veel weg van t beeld in Rio de Janeiro. Hierna naar ons laatste hotel van deze reis, waar we 3 nachten verblijven.

Peter en Linda

Tjee Yvonne, veel te zien daar!
Nog een beetje uit te houden?
????

Yvonne

Ja lukt wel. T is minder warm nu.

Wibbina

De volgende keer ga ik in de koffer mee!! Bedankt weer voor de tijd en moeite om ons mee te laten genieten!xx

yvonne

:-)

Laura

Veel gezien dus. Een botten kerk komt ons bekend voor. In Oostenrijk vorig jaar ook zoiets bezocht. Inderdaad wat luguber.
Goede terugreis

yvonne