han-yvonne-spanje-portugal.reismee.nl

Spanje/ Portugal dag 8 en 9

16-08-2016 en 17-08-2016

Vandaag hebben we de (verdedigings) toren van Belém bekeken. Belém is een oude wijk in Lissabon. Hierna hebben we het Jerónimosklooster bekeken. Dit is nu in gebruik als museum. Wij zijn er niet binnen geweest. De kathedraal er naast zijn we wel in geweest. Deze is in vroeggotische stijl, met dubbele muren. Verder met de bus langs de Taag gereden. Bij een fotostop was er op een plein een wereldkaart van verschillende kleuren tegels gemaakt, waar de ontdekkingsreizen van de Portugezen aangegeven waren. Erg mooi gemaakt. Toen was t tijd voor koffie, met overheerlijke gebakjes, Pasteis de Belém, gemaakt van bladerdeeg met een soort banketbakkersroom. Heerlijk! Daarna hebben we de Moorse wijk bekeken. Hier worden vaak festiviteiten gehouden, dan fungeert de straat als podium. S'middags zijn we op eigen gelegenheid door Lissabon gaan wandelen. Wat geshopt, gegeten en aan t water gezeten. Er lagen grote cruiseschepen aan de wal. De laatste dag zijn we naar Sintra geweest. Hier was t koninklijk paleis te zien. Verder nog koffie gedronken en wat straatjes bekeken, erg steil! De straat was wat nat van de motregen en de steentjes werden daardoor spekglad! Verder richting de Boca do Inferno. Dit is de meest westelijke punt van Europa. Een steile rotswand aan de kust. En een vuurtoren. T was jammer dat t mistig was, hierdoor kon je weinig zien. We hebben toch nog een glimp van de zee opgevangen. Toen we bijna de bus ingingen trok de mis net op. Hierna richting Cascais, een badplaats aan de Portugese kust. We zijn even op t strand geweest en hebben wat door de straatjes geslenterd waar ook een soort rommelmarkt was. En natuurlijk wat gewinkeld! S'avonds met de taxi naar de Fadoavond. Deze werd door onze reisleidster Nicole georganiseerd als afscheidsavond. Een erg leuke avond, met verschillende zangeressen en zangers. Onderwijl lekker gegeten. De volgende morgen na t ontbijt zijn we vertokken richting t vliegveld om weer terug te vliegen naar Nederland.

Thea

Was weer 'n leuke en interessante reis! Jullie hebben veel gezien en bedankt dat ik weer mee mocht reizen! xxx

Nicole van den Broek

Wat ontzettend leuk om te lezen!! En het was inderdaad ook een prachtige reis. Bedankt dat je dit hebt willen delen. En veel reisplezier nog!!