han-yvonne-spanje-portugal.reismee.nl

Spanje/ Portugal dag 4 en 5

12-08-2016/ 13-08-2016

Vandaag zijn we naar de plaatsjes Bejar en Candelario gereden. Bejar is een heel klein oud middeleeuws plaatsje waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. Daar hebben we wat rondgewandeld en koffie gedronken. Hierna naar Candelario, ook weer een prachtig oud stadje. Er was een warenmarkt met heerlijk uitziende groentes en fruit. Ook even de kathedraal bekeken, en even een snack gegeten. S'middags naar een natuurpark in t gebied Extremadura. Hier hebben we een wandeling gemaakt die ongeveer een uur zou duren. T was zo zwaar door de hitte en de steile paden dat t eigenlijk niet te doen was. Han en ik zijn op een kwart van de route terug gegaan, omdat ik (Yvonne) t niet trok vanwege de hitte. Zelfs de terugweg was haast niet te doen. Helemaal kapot kwamen we weer bij de bus aan. Menno en Inge hebben de tocht wel volbracht, petje af! Wij waren niet de enigen die terug gegaan zijn. En iedereen vond t heel zwaar! We hebben overnacht in Plasencia. De volgende dag door naar Cáceres. Ook weer een prachtig middeleeuws stadje, de ooievaarsstad genoemd. Ook met een vrijwel geheel in tact gebleven stadsmuur. Hierna richting Mérida. Een stad met veel overblijfselen uit de Romeinse tijd. We hebben een Amphitheater bezocht en een gewoon Romeins theater. Het gewone theater was beter bewaard gebleven dan het Amphitheater. Er was ook nog een tempel, de tempel van godin Diana, een Romeins huis en een museum. Het museum was de moeite waard. Er lagen allemaal voorwerpen en er hingen mozaïeken, erg mooi. Door het drukke programma komen de verhalen wat onregelmatig.